Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

söndag 15 februari 2009

Tillbaks från lite mer än en vecka i fjällen

Hejsan!
Nu har jag kommit hem från en underbar väcka i fjällen med FSBU!
Vi har åkt både längd, i backarna(både i Edsåsdalen och i Åre), varit på after ski med fullt ös där vi hoppade på bänkarna och hade redigt görkul, varit med underbara kompisar både nya och gamla och haft kort sagt riktigt superhärligt!

Jag ska lägga in lite kort här när jag får koll på hur man gör sådant =)

Något som var riktigt kul var att det var många nya familjer och de flesta hade ju små barn eller hade och hade har kanske man ska säga hehe. Men de barnen är helt underbara! Verkligen! Jag gillar speciellt det här att vissa av de ju inte ser mycket alls men tja man kan ju inte säga att de är försiktiga för det hehe en 5-årig kille t.ex. Han springer ju hela tiden runt och slår sig (typ alltid) men han struntar i det och springer vidare =) sådant är ju jättehärligt! =)
Sedan var det också några familjer med lite äldre barn eller typ ungdomar kanske man ska säga och också de är hur härliga som hälst!

Sedan så hade jag en görbra skidlärare, han heter Simon och det var en rolig person! Fullt ös hela tiden och sådant gillar jag =) Dessutom var han inte så gammal häller, (88) och det är ju roligast!

Vi körde en hel del of pist och svartröda backar från toppen eller ja så högt man nu kan komma med liften på Åreskutan =) Jag hatar sådana som tycker att man ska ta det lugnt bara för att man råkar vara b1-a(klassad blind) hehe men sån var han verkligen inte hehe.
Så kan jag också säga det att man inte behöver vara dålig för att åka med skidlärare! Det är en del människor som har antytt det men så är det inte! Man kan alltid lära sig att åka bättre och de här skidlärarna är dessutom grymt bra på att ledsaga!
Inte så att jag bara åker med skidläraren, nej absolut inte! Jag åker så mycket jag bara kan och då är det några stycken jag kan åka med!

Det ända som var lite trist var att mina ögon har mått typ skit ett tag nu… Är så extremt ljuskänslig och är tvungen att gå omkring med solglasögon hela tiden! I backen är det ju ännu ljusare så där fick jag åka med bindel(showdownbindel vi har ju showdownbord där uppe och alltså också bindlar som är = övertejpade skidglasögon) Men alltså det gör ju ingen skillnad för mig att åka med övertejpade eller inte. Men det är ju lite jobbigt att det gör så grymt ont! Dessutom svider det nåt extremt när man tar ögondroppar… Hoppas verkligen att det går över snart, har ingen lust att ha på mig solglasögon i skolan imorgon… Även om folk värkar tycka att det är ganska coolt hehe =) det var några som kom fram och sa att de tyckte det såg coolt ut och undrade om jag hade det för att det passade till det jag hade på mig eller nåt hehe =)


Ha det bra!!
Nicolina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som om du har haft en kanonvecka. Kul att träffa så många nya människor. Stackars dig och dina ögon, kan man säga så? jaja du fårstår vad jag menar. Hoppas att det snart går över. ses i morgon./stina

Anonym sa...

Hoppa på bänkarna?? hehehe =)

Kul verkar ni ju ha haft i alla fall! Hoppas jag får lika kul i Idre sen =)

Offpist alltså, nja hehe, jag håller mig nog till pistat, men en grej har du rätt i, man behöver absolut inte ta det lugnt bara för att man inte ser! =)

Hoppas ögonen blir bättre snart!

Pussar och kramar!