Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

torsdag 26 februari 2009

Day One in the USA

Hejsan!
Första hela dagen här i Colorado Springs var bra!
Vi sov ganska bra på natten förutom det att man vaknade och var tvungen att gå på toa hela tiden…
Man känner ju av tidsskillnaden men det funkar ändå bättre än jag trodde att det skulle göra, menar, det är ändå 8 timmar efter här…
Vi gick ner och åt frukost vid 7 (hemma var klockan då 15) och frukosten var god. Egg och bacon, yoghurt med jordgubbar och mysli och naturligt vi choklad och jordgubbsmuffins hehe vi är ju i USA hehe.

Efter frukosten gick vi ut på en promenad och vädret är verkligen helt underbart! Vi trodde då vi åkte hit att vädret skulle vara ungefär som hemma alltså runt 0 grader… Men här är det runt 20 och man går lätt utan jacka =).
Jag kommer att lägga in lite bilder på staden här men just nu har jag inte kameran här så det får vänta tills nästa gång jag har tillgång till Internet så jag kan lägga upp grejer här på bloggen.

Efter promenaden var det lunch och det var då de andra deltagarna kom hit. Det är 14 deltagare var av 5 av oss är tjejer så det är ganska bra en tredjedel liksom så ja…
Vi hade lite presentationer där efter lunch och jag är ju yngst som vanligt hehe.

Sedan var det dags för middag och efter det drog vi till Denver som ligger ungefär 2 h härifrån. Vi tränade på Denver judoklubb med några från den klubben + alla oss så det var ganska mycket folk på mattan. Han som höll i träningen heter Scott någonting och han är paralympier och här från USA. Jag tror han tog brons nu i Peking.

Ha det bra!
Nicolina

5 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅ så glad jag blev att få veta lite hur ni har det. Bra att det funkade med att blogga, jag hoppas ni får riktigt roligt nu.Kram Mamma

Anonym sa...

Haha, härlig frukost =P

Hm okej, jag tycker det borde kännas som värsta tidsomställningen alltså.. 8h är ju en del ändå..
Ni sov då när ni kom dit eller? Borde väl ha varit natt då va?

Hoppas du har det grymt bra i alla fall och jag tycker det är "görcoolt", för att citera er, att du är där! Det tycker säkert inte du, men bara åka till USA sådär, det är inte alla som får det! =)

Pussar och kramar!!!

Anonym sa...

Åh, vad avundsjuk jag är på att ni är i USA! Ni kommer att få det härligt, passa på att skaffa massa kontakter som du sen kan åka och hälsa på!
OM ni går förbi en affär som säljer chocolate chips och du köper med en påse till mig så är jag för evigt din slav!!
Kram Jenny

Anonym sa...

Superkul att läsa om vad Ni har för Er. Jag hoppas att Ni träffar en massa trevliga människor och får möjlighet att träna på amerikanskan (förutom judon naturligtvis). Krama om Sofia från mig.

kram Monica

Anonym sa...

Nu har vi titta på lets dance lika mycket som vi har tittat efter nyheter på bloggen, skärpning, vad gör ni? Undrar kusin Allie, Edith sover, Jenny och Pär. I går levererade du nyheter kl 20,34. Hoppas ni har riktigt roligt! Kram Mamma