Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

torsdag 5 februari 2009

fälla folk

Hej hej!
Alltså jag fäller folk hela tiden! Går in i dem och trasslar in käppen i deras ben… Det är inte direkt så att jag går in för att gå in i så många som möjligt men alltså det bara blir så! Hela tiden!
Varje dag går jag in i iaf någon… Men i tisdags var det nåt extremt!
När jag t.ex skulle gå av bussen (när jag skulle hem från skolan) körde jag in käppen rätt så rejält in i en kille… Alltså mellan benen när han gick… Snacka om att han fick dåligt samvete hehe och hans kompis bara skrattade… Alltså vad gör man! Jag bara skrattade jag med… Men alltså jag har tänkt på hur jag kan göra för att slippa gå in i så många… Men det enda jag kan komma på är att gå långsammare och nej tack det tänker jag inte hehe…
Usch vad tråkigt! Varför ska man ta det försiktigt? Folk tycker det att man borde vara lite försiktig och ta de lite lugnt med tanke på att jag är blind och sådär men sån är jag inte!

Efter det att jag kom hem på tisdagen åt jag lite, satt på msn och pratade i telefon innan jag åkte iväg till träningen… Vi var bara 4 spelare och det är ju lite tråkigt men ändå! David hade feber och då är det ju klart att han inte kan vara med! Men vi hade kul vi som var där

Efter träningen hängde Emelie W med mig hem och sov över. Vi satt kanske uppe lite väl sent hehe med tanke på att det ju var en vanlig vecka men ändå =) Det var kul iaf!

Nicolina

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe ja, gå in i folk gör man ju lite då och då =)
Spike brukar jämnt hugga tag i min arm och dra mig lite åt sidan om jag håller på att gå in i folk, men går man själv och han inte är med händer det ju...
Jag går också fort.. för fort egentligen hehe, men det sitter väl i från när jag såg. Då gick jag ganska snabbt och det sitter väl i, men ibland kanske man borde gå lite långsammare hehe =)

Pussar och kramar!

Anonym sa...

Haha, hej nicolina:) vad roligt du skriver! haha, jag hade oxå velat såga ngn med min käpp;) haha!
hoppas allt är bra!
Kramar från hanna i alaska

Robin sa...

Hej!

Jo, det fenomenet att gå in i saker känner jag igen. Fast här är det inte folk jag krockar med, utan sådana saker som snövallar, stenpelare och telefonkjosker. Det finns nämligen gott om sådant i det här området där jag bor och går i skolan. :D Det kan bero på att jag också går för fort, men det bjuder jag på. :D

Ha det bra!
Kram