Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

fredag 17 juli 2009

Andra heldagen i USA
















Hejsan!
Jag vaknade tidigt, klockan 3 ungefär… Har inte hunnit ställa om mig tidsmässigt än...
Såklart kunde jag inte somna om så det blev till att ligga vaken och lyssna på bok i några timmar tills det äntligen var dags för frukost. Efter frukosten var det synklasificering vilket gick ganska fort. Efter det gick vi ut på en promenad och efter den var det dags för lunch. Jag hade nu börjat må dåligt och var ganska nervös för att det skulle vara något som kunde hålla i... Jag mådde illa, hade ont i huvudet och sådär… så efter lunchen då det egentligen var en föreläsning om dopning låg jag och vilade och när det var dags att åka iväg till träningen mådde jag som tur var mycket bättre!

Träningen gick bra och det känns som att jag är beredd att tävla på lördag! Vi körde en del newaza och stående tekniker. Vi försökte kolla vilka tjejer som kan vara i min viktklass men vi är ju inte säkra. Vi tror iaf att det är en ryska och en sydafrikanska så det ska bli spännande, speciellt eftersom jag aldrig kört mot de tidigare!

Efter träningen pratade jag lite med 2 ryska killar, tyvärr var ingen av dem särskilt bra på engelska men de försökte iaf och de var lite kul =)

Efter träningen åkte vi tillbaks hit till colleget där vi bor och duschade, åt middag och bytte om för invigningsceremonin. Där på invigningen träffade jag en jättetrevlig amerikansk tjej som är här som volontär. Hon heter Ashley, är lika gammal som mig och bor här i Colorado.
Så hon ska komma och kolla när jag tävlar på lördag så det blir kul!

Invigningsceremonin var faktiskt ganska kul, det var ett gäng indianer där och dansade och spelade, sedan skulle alla vara med och dansa någon sån där dans, men det var inte alla som gjorde det… Det var faktiskt ganska många som inte dansade, t.ex. Martin… Men jag och Ashley gjorde det iaf =p
Sedan var det några tal och så läste de upp olika grejer som vi skulle säga efter. Först var det coacherna, sedan vi aktiva och slutligen domarna. Det handlade typ om att man lovade att göra sitt bästa i tävlingen och kämpa ärligt och följa reglerna.
Avslutningsvis var det naturligtvis en person som sjöng den amerikanska nationalsången!

När invigningsceremonin var över gick vi tillbaks till våra rum och la oss. Jag var helt slut! Förmodligen både för att tidsskillnaden är såpas stor men också för att vi ju är så högt upp så man blir väldigt trött väldigt lätt =)

Nicolina

2 kommentarer:

Kicki sa...

Hej Ninna.
Hoppas du mår bättre i dag. Jag skickar massor med positiva tankar till dig, hela tiden. I morgon händer massor, bröllop för syssling Charlotte, farmors födelsedag och Din ungdoms VM tävlings dag!!! Vi håller tummarna för dig. Jag förstår via bloggen att du har riktigt kul! Det värmer ett mamma hjärta. Du kommer använda nervositeten till att ladda, det vet jag.Vi håller alla tummar.Puss

Johan sa...

Amerikanska nationalsången är riktigt bra, jag ryser av den =)

Lycka till imorgon! Jag tänker på dig! =)

Kramar!