Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

onsdag 8 juli 2009

Dag 2 på träningslägret























Dagen började med joggning, sedan efter en snabb dusch var det frukost, sedan vila någon timme och efter det träning i 1,5 h. Jag körde mycket med en tjej från Japan, Minako Tsuchiya (kallas Minna) som jag också körde en hel del med igår. Vi är ganska jämnstora, hon är bara ett år äldre än mig och vi är B1:or båda två så det är kul att köra med henne! Tyvärr är hon inte jättebra på engelska men det funkar ändå helt ok. Sedan var det lunch och efter det vila någon timme då jag faktiskt somnade =) Sedan var det träning igen och nu var det i 2 h. Det var en jobbig träning med först teknik men sedan en hel del randori. Det är lite kul för vi gjorde en del övningar där man ska springa fram och tillbaka och göra olika tekniker på olika folk och då är det ett led för oss B1 och B2:or och ett annat för B3 och seende. Då skulle man ju kunna tänka sig att det är B3 och seende ledet som ska springa men icke =) Det är vi andra =) Kanske låter lite dumt men jag tycker att han lägger upp det bra Chan-Clod! För det är ofta så att vi som ser sämst slipper vissa jobbiga och bökiga saker men han vill att vi ska göra allt och inte få det lättare för att vi inte ser =)

Sedan var det middag efter den tredje duschen på dagen och efter det gick vi och köpte glass =) Det var verkligen hur gott som helst! Glassen här i Ungern är verkligen görgod! Jag förstår inte hur den kan vara så mycket godare än den svenska glassen men det är den!

Sedan gick vi till baren och spelade lite kort Kristofer jag och Flora(från Ungern) hon är lika gammal som jag och också B1a så det var kul att få lite mer kontakt med henne. Jag menar även om vi kört en del på mattan så är det ju kul att umgås lite utanför också.
Men tyvärr så är hon inte jättebra på engelska… Men det gick ändå helt ok.

Sedan gick vi och la oss kl 21.

Nicolina

Inga kommentarer: