Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

fredag 31 juli 2009

ICC 2009 i Österrike

Hej alla!!!

Jag har inte skrivit på ett tag men det är för att jag varit på ICC läger i Österrike. ICC är en förkortning för internationell computer and Communication Camp och det är ett läger för synskadade ungdomar mellan 17 och 20 år från olika länder i Europa. Vi hade sjukt kul!

Vi hade olika workshops där vi lärde oss allt ifrån teater och hemkunskap till hur man läser av taktila diagram och hur man använder facebook och skype. Det var 2 workshop pass om dagen + en kvällsaktivitet som varierade från kväll till kväll, det kunde vara att gå på typ tivoli eller simma i polen.

Men förutom dessa planerade aktiviteter gjorde vi en hel del! Man lärde till exempel känna massor med nya människor och det var nog det roligaste av allt! Vi som åkte från Sverige kände ju inte varandra ett dugg sedan tidigare men snacka om att ha tur! Vi blev verkligen hur bra kompisar som hälst och hade det görbra tillsammans! Jag är övertygad om att vi kommer att fortsätta ha kontakt och också att vi kommer träffas snart igen!

Men det var inte bara svenskarna man lärde känna utan också folk från andra länder. T.ex träffade jag en supertrevlig tysk judokille =) Vi blev hur bra kompisar som hälst så det var ju riktigt kul!

Någonting som slog än var hur mycket osjälvständiga människor det finns! Det var många som inte kunde göra särskilt mycket själva! Ja man kan egentligen säga att vi svenskar stack ut eftersom vi alla är såpas självständiga! Det var många som trodde att vi såg mer än vad vi egentligen gör så det var ju lite kul =)

Men det var iaf en helt underbar vecka och jag är grymt glad över att jag åkte dit! Tack alla ni som var med i Österrike och gjorde det till en sån bra vecka!

Nicolina

2 kommentarer:

Johan sa...

Ja, det verkar ju ha varit trevligt =)

Okej, vad var det t.ex. de andra inte klarade av att göra själva som vi svenskar gör?

Kramar!

Louise sa...

gud, det verkade jätteroligt. Du får berätta allt när vi ses imorgon, söndag! Kramar Louise