Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

torsdag 16 juli 2009

Första heldagen i USA!











Den första dagen här i USA har varit bra! Vi har tagit det rätt lugnt, gått en promenad, lämnat in dräkterna för påsyning av lappar på ryggen och träffat lite folk vi känner,(amerikanare).
Martin har inte fått sin väska än men vi får hoppas att den kommer i kväll!

Sedan så har vi sprungit runt här och frågat och letat efter en våg eftersom jag gärna vill kolla hur jag ligger till viktmässigt. Men vi har inte hittat någonting så tja, jag hoppas att vi hittar någon imorgon men det tror jag att vi gör eftersom vi ska träna på eftermiddagen och då borde det ju finnas en våg någonstans i närheten av dojon tycker jag…

Någonting som är roligt är att det är såpas många som använder käpp! Vi brukar ju inte alls vara så många tyvärr men Martin säger att det är riktigt många käppar här och det är ju roligt! Jag menar, man kan ju inte bli självständig om man inte har käpp! För då kan man helt enkelt inte ha koll själv!

Maten här är bra och det finns mycket att välja på! Men någonting jag undrar lite över är att det serveras Hamburgare och pomfritt(ursäkta min stavning), alltså vilka idrottare väljer ärligt talat att äta sådant innan en tävling! Det låter riktigt dumt enligt mig! Men men, alla är olika! Och det finns som tur är annat att välja på för oss som kanske inte tycker att sådan mat är bästa uppladdningen inför en tävling!

Nu är Martin och kollar efter judodräkterna, det var nämligen någon som sa att de var klara så vi får se om det stämde… Men jag orkade inte hänga med honom nu, är hur sjukt trött som hälst. Somnade nästan till på sängen här innan så jag tror att det blir till att lägga sig tidigt idag =) Imorgon bitti är det synkontroll och jag hoppas att det går fort för jag orkar inte sitta där hela förmiddagen! Men det borde gå rätt fort tycker jag, jag menar de har ju inte särskilt mycket syn att testa =p + att de redan testat mig 2 gånger…

Nu funderar jag på att lägga mig, annars somnar jag här framför datorn!

Ha det bra!
Nicolina

6 kommentarer:

Kicki sa...

Hej. Hoppas Martin fått sin väska. Hade ni med den på flyget från Minneapolis eller är den ute i vida världen tro? Du kan berätta för Martin att det inte kom några plattläggare i dag, det blir Tisdag i stället. Sköt om er Kram Mamma

Kicki sa...

Hej
Nicolina öppna dina gmail, där finns ett meddelande angående ICC campen/Kram Mor

Johan sa...

Nej, har man inte käpp, då blir det liite svårt att klara sig =P Har de sådana där långa käppar där fortfarande eller? :)

Nej haha, när det gäller dig finns det väl inte mycket syn att testa ;P men det måste väl göras ändå =)

Kram!

PS
Ta bort det där "ursäkta min stavning", det tilldrar sig ännu mer uppmärksamhet än om jag skriver det i kommentarerna...
DS

Anonym sa...

Härliga bilder! Synd med Martins väska, hoppas den kommer till rätta snart.
Jenny

Anonym sa...

Hej lilla gumman.
Sitter på biblioteket i Lidköping ch läser din blogg. Spännande. Lycka till med tävlingarna. Stor kram från Farmor och moster Ingrid

Anonym sa...

Hej lilla gumman.
Sitter på biblioteket i Lidköping ch läser din blogg. Spännande. Lycka till med tävlingarna. Stor kram från Farmor och moster Ingrid