Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

söndag 5 juli 2009

Guld igen och pris för fair play











Hej!
Idag var det tävlingsdag igen och som jag skrev igår las alla viktklasser från – 63 och uppåt ihop. Det var bra matcher och jag slog en ryska som jag varit lite nervös för innan men när jag skulle få möta en tjej från Bulgarien tog det stopp! Hon tävlar i viktlassen +78 kg och vägde säkert 95 kg minst! (typ mer än 30 kg mer än mig alltså) Hon la sig typ bara på mig så någon judo vet jag inte om man kan säga att det blev… Hon var liksom mest tung… Jag fick göront i foten under matchen så de medicinska fick komma fram direkt efter matchen och kolla den, lägga på is och tryckförband… Så nu har jag bestämt mig för att aldrig mer gå upp mot en sådan stor människa igen! Men det blev ändå en andraplats i den tävlingen men eftersom jag varit den bästa i min viktklass fick jag ändå guld!

Sedan fick jag också fair play awards som delades ut av Lions som varit en stor sponsor till den här tävlingen om jag förstått saken rätt. Det var iaf en grymt tung stenplatta och på den står ett lejon (Jani från Finnland är övertygad om att det är en varg men han är den enda) =)
Det här priset eller vad man ska kalla det väger säkert 4 eller 5 kg! Så det ska bli spännande att få med den hem!

Kristofer körde två riktigt bra matcher, en mot Spanjoren som vann hans viktklass och en mot japanen som kom trea. Han var väldigt duktig och körde järnet men tyvärr räckte det inte till medalj… Men det gör det nog nästa gång =)

Efter tävlingen gick vi och åt middag och efter att inte ätit mat sedan frukost (08.00) var vi rejält hungriga! Men tyvärr var det bara massa panerade saker men det gick det också!
Sedan efter middagen har vi varit här uppe på rummet och pratat och ätit lite kakor tillsammans med finnarna. De spelade in mina matcher men när vi skulle försöka ladda över detta till datorn funkade det naturligtvis inte…

Nu ska vi sova och imorgon börjar träningslägret! Så vi ska ut och springa 07.30 imorgon bitti och sedan blir det 2 judopass under dagen.

Ha det bra! Och tack ni som höll tummarna!
Nicolina

4 kommentarer:

Johan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Awesome!!! congrats darling, will check in tomorrow again
COOL RUNNINGS
Sanjoa

Anonym sa...

Grattis min älskade lilla gumma. Du är fantastisk. Tage, Bitte och jag har hållit tummarna så hårt så de är fastlåsta. Men vad gör väl det! Nu regnar det här och jag sitter vid datorn och läser om och om igen om Dina bedrifter. Stor karm till er alla från Farmor

Nicolina Pernheim sa...

Hej Farmor!
Vad glad jag blev när jag läste din komentar! Vad roligt att du lärt dig hur det funkar!

Ja det var nog mycket tack vare att ni höll tummarna som det gick så bra tror jag =)

Men jag undrar ärligt talat hur Tage och Bitte gör när de håller tummarna... Det får de visa mig när jag kommer hemm =)

Kram
Nicolina