Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

onsdag 8 juli 2009

Dag 3 på träningslägret

Hejsan!
Nu är det snart dags att åka hem härifrån… Och det känns faktiskt lite sorgligt =p För det har varit ett bra träningsläger med roliga personer och så har jag lärt mig mycket!

Dagen började med morgonjoggning som vanligt. Tyvärr kände jag av min gamla knäskada då jag sprang men det gick över så fort jag slutade jogga.
Sedan var det dusch, efter det frukost och sedan var det en kort vila innan första judopasset på 1,5 h. Det var en väldigt bra träning och jag körde mycket med Cyril(han är från Frankrike) och efter den träningen var det dusch, lunch, vila (jag somnade idag igen) och efter det var det dags för dagens sista träning och även den sista på hela träningslägret…

Denna träningen körde jag mycket med Antony (från Frankrike) och det gick riktigt bra! Även om han är rätt mycket större än jag och vi båda är B1:or så funkade det bra! Men Nadine fanns ju alltid där och hjälpte till vilket hon gjort hela lägret =) Hon har alltid funnits max 3 meter bort från mig så varje gång jag inte riktigt förstått så har hon kunnat förklara för mig.

Det var en väldigt rolig träning den sista vilket förmodligen berodde på både att jag körde med Antony som pratar en hel del och också för att vi var rejält trötta! =)
Vi skrattade typ hela tiden och det var tydligen inte bara vi som märkte det =p T.ex. hände en lite kul grej när vi skulle göra tominage och Antony missbedömde hur mycket som hälst! Han skulle sätta foten i min ljumske men det blev på bröstkorgen =p Sedan var det så flummiga tekniker som den ungerska coachen lärde ut så tja det var lite kul =)

Men efter träningen var jag riktigt trött och det var skönt att gå hem och duscha och sedan äta middag! Vi hade tänkt gå och köpa glass med fransmännen efter middagen men de skulle äta någon annan stans idag så vi gick och köpte själva. Efter glassen tog vi en promenad och nu sitter jag här på rummet och ska snart gå och lägga mig.

Imorgon åker vi hem och jag hoppas att allt funkar bra! Man är ju lite nervös efter det där flygplanet som störtade… =p Men det är nog lugnt =)

Nicolina

1 kommentar:

Louise sa...

Hej!
Grattis till gulden!! Du var med i gp idag, 9 juli. Jag och Emelie är hemma för natten för att tvätta. Saknar fig!!
Kramar Louise <3