Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

lördag 11 juli 2009

Hemresan

Sista dagen i Ungern var ganska lugn, vi packade, gick en sväng till en affär 20 min bort och sedan gick vi tillbaks för att äta lunch.
Efter lunchen kom bilen som skulle köra oss till flygplatsen och 3,5 h senare var vi framme på flygplatsen i Budapest.

Vi checkade in och efter ett tag på flygplatsen kom äntligen flyget till Wien. Då vi var framme i Wien gällde det att springa så fort vi kunde för att hinna med planet till Göteborg som skulle gå 25 min efter att vi kommit fram till Wien. Det var lite stressigt men vi hann!
Så sent på kvällen var vi äntligen hemma i Göteborg igen och efter en taxiresa på ung 45 min var vi hemma i Fiskebäck!

Farmor var hemma hos oss och hade lagat mat och hängt upp lite gul och blå ballonger runt om i huset =) Hon hade också köpt några fina rosor till mig och på köksbordet låg ett antal kort från folk som gratulerade till gulden =)

Efter maten var det sova som gällde! Vi var hur sjukt trötta som helst! Speciellt Kristofer och jag!

Vi vaknade klockan 08.00 på fredagsmorgonen för att Kristofer skulle med sitt tåg hem till Järvsö som skulle gå ”09.43” men tyvärr kom han ihåg fel på en timme så åter igen missade han tåget =p
Men efter ett bra tag i telefonköer lyckades vi få en ny biljett till honom så han kom iaf hem rätt dag =) men några timmar senare än vad det var tänkt från början =)

När Kristofer åkt tog jag det bara lugnt resten av kvällen och det har jag även gjort idag! Nu gäller det bara att ladda inför USA dit jag åker på tisdag! I USA ska jag tävla ungdoms VM så tja nu gäller det bara att ladda om riktigt rejält! Så jag gör bra ifrån mig!

Ha det bra!
Nicolina

1 kommentar:

Johan sa...

Lycka till i USA nu också! =)

Kramar!