Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

måndag 20 juli 2009

Hemma igen!

Hej alla!
Ja nu har vi äntligen kommit hem jag och Martin efter en lång och allmänt seg resa…

Jag vaknade 05.30 amerikansk tid, gick upp och packade det sista och därefter gick vi för att äta frukost. Efter en rejäl frukost hämtade vi våra väskor på rummen och gick till bilen som vi skulle bli skjutsade till flygplatsen i.

Då vi var framme på flygplatsen checkade vi in(som tur var kunde bagaget gå hela vägen utan att vi behövde checka om) och därefter var det bara att vänta tills vi skulle gå på flygplanet.

Resan till Miniapolis gick bra och framme där gällde det att så snabbt vi bara kunde gå till nästa Gathe och på vägen köpa med oss en hamburgare eftersom det var lunchdags och maten man får på flyget är ju inte så jättemycket =)

Men vi hann med planet som gick till Amsterdam och efter den oerhört långa resan tillbaks till Europa (jag läste bok och sov mesta tiden av resan så det gick ganska bra ändå) var man rätt seg i kroppen =)

Vi var på flygplatsen i ungefär 3 h och under dessa timmar åt vi lite frukost och gick runt och kollade i de olika affärerna. Men slutligen kom planet som tog oss hem till Göteborg och det var riktigt härligt då vi klev av planet och var hemma i Sverige igen!

Från flygplatsen tog vi en färdtjänsttaxi och hemma var Emelie och farmor som lagat mat (skaldjurspaj) och städat. Efter ett tag kom även mamma hem och nu har jag duschat och känner mig helt ok igen efter den långa resan.

USA var riktigt bra och jag är nöjd över vad jag presterade där! Det var också kul att träffa alla man kände och även att lära känna nya! Men det var trist att vi inte var så många från Europa(pengarna är slut såhär ett år efter Paralympics för nästan alla länder i Europa) men det var kul iaf!

Nu har jag packat om och imorgon bitti går planet till Österrike dit jag ska på datorläger (icc). Det ska bli kul men jag vet inte alls vad det är jag kommer att åka till =) Jag känner ingen så det ska bli riktigt kul!

Ha det bra!
Nicolina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till VM guldet du är helt otrolig .

Fam Hansson

Johan sa...

Du ska vara grymt nöjd över vad du har gjort! =)

Ja, nu kunde du och jag ha träffats. Jag tänkte anmäla mig till det där datalägret, men jag gjorde aldrig det... =/
Hoppas du har det bra i alla fall =) Du får berätta mer när du kommer hem =)

Kramar!