Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

torsdag 2 juli 2009

Gym på Kviberg

Hejsan!
Under de första veckorna på sommarlovet tränade jag en del på gymmet på Kviberg. Jag tror vi var där 6 gånger eller något sådant. Och jag tycker att det verkar helt ok. Det finns en del maskiner och det finns både roddmaskin, cyklar och löpband. Alltså allt jag behöver!

Har ju kört mest konditionsträning nu eftersom det alltid är viktigt med bra kondition till judon och även fast jag från början har bra kondition så kan den alltid förbättras!
Jag har kört lite styrka också men inte särskiljt mycket eftersom jag redan är stark och jobbar på att gå ner i vikt och därför är det onödigt att lägga på sig ännu mer muskler, jag menar det är ju muskler som väger!

Så ja, gymmet på Kviberg är helt ok och nu har de märkt upp lite grejer med punkt också så det mesta kan man göra själv. Det ända som är svårt är det att jag ju inte kan se hur långt jag sprungit eller cyklat eller sådär och inte häller vilken hastighet jag har… Jag hoppas att man snart kommer på något sätt att lösa detta!! Om någon som läser det här vet hur man skulle kunna göra så skulle jag vara grymt tacksam om du hör av dig till mig!

Nicolina

Inga kommentarer: