Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

torsdag 2 juli 2009

Krokholmen

Hej!
Ja krokholmen lägren är just nu, eller rättare sagt nu är det andra lägret. Men det kan jag inte vara med på eftersom EM är samtidigt och tja då måste man ju välja…

Men första lägret var jag med på, som hjälpinstruktör(för första året)! Det var riktigt kul, något som var extra roligt var att det var en hel del nya familjer och jag uppfattade det som att de gillade lägret!

Så vi har seglat, rott, fiskat krabbor, badat och gjort allt det där som man ska göra på Kroken! Helt underbart var det!

Nu kanske det är någon som tänker ”men oj varför var hon iväg en vecka innan EM, det var väll dumt gjort!” Men så är det inte!
Eller tja iväg var jag ju men dumt var det nog inte. För jag behöver ändå ta det lite lugnare en vecka innan tävlingen och inte träna så mycket utan mest röra på mig och hålla igång. Eftersom man så vis hinner komma ikapp sig eller hur jag nu ska säga. Alltså var krokholmen helt perfekt! Och just att det låg den veckan gjorde att jag kunde vara med. Hade det varit en eller två veckor innan så skulle det kanske tidigare ha gått.
Så det var grymt bra!

Något som också var bra med Krokholmen såhär innan tävling är ju det att jag så sätt får min absolut bästa mentala uppladdning där! Jag har mina bästa kompisar där, oh får göra det jag tycker är kul på samma gång! Alltså helt perfekt!

Det ända som var lite nervöst då jag var där ute var hur jag skulle hålla vikten, men Madde var gör sjyst och hjälpte mig med det! Jag fick t.ex. sallad till lunch och slapp på så sätt mackorna. Sedan så struntade jag ju som vanligt i glass och godis vilket inte var särskiljt svårt eftersom jag inte känner något sug efter det =)

Men det var nervöst ändå så då jag kom hem och ställde mig på vågen var det en enorm lättnad jag kände eftersom jag förstod att jag klarat mig och faktiskt gått ner lite till!

Så nu ska jag bara hålla detta till invägningarna! Och det bör jag klara av =)

Nicolina

Inga kommentarer: