Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

måndag 6 juli 2009

Svar på kommentarer


Nu ska jag försöka svara på lite kommentarer som ni har haft på bloggen.

1 Det som gör att jag inte kallar Martin och Kicki för pappa och mamma är för att jag inte ser de som mina föräldrar när vi är ute såhär.

2 Jo visst det var konstigt med prisutdelningen i ungdomstävlingen när det var stor skillnad på våra vikter. På pappret hette den +78. Den allra tyngsta personen vägde över 95 kg! Så visst, resultatsmässigt kom jag tvåa och jag trodde att det skulle ge en silvermedalj. Men jag tror att arrangören ville visa att vi ändå är i olika viktklasser eftersom det ju är en sådan extrem skillnad mellan oss som skulle tävla tillsammans! Jag funderade faktiskt på att inte gå upp den matchen mot 95 kilostjejen. Nästa vecka skall jag till Colorado Springs och tävla ungdoms VM och dit ville jag inte komma skadad. Domarna reagerade och ifrågasatte att jag skulle gå mot henne så huvuddomaren gick till sekreteriatet och sa att det måste blivit något fel. Det är ju inte helt rättvist att köra mot en människa som väger mer än 30 kg över den som väger minst i klassen (jag) så då vill man belöna de som ändå försöker och ställer upp för de i de tyngre viktklasserna vilket man gör för att vara sjyst eftersom alla rest hit för att tävla! Men man får hoppas att det blir fler ungdomar nästa gång och det är nog ganska troligt eftersom synskadejudon växer snabbt!

3 Ja då =) Martin skrek på som vanligt så nu är han hes i halsen =p Men han var inte den enda =)

Nicolina

1 kommentar:

Johan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.