Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

söndag 19 juli 2009

VM GULD!!
















Ja hejsan alla människor!
Idag har varit en helt fantastisk dag! Jag tog guld här på junior VM i USA!
Det känns hur kul som helst och ja, jag vet inte vad jag ska säga =) Men kul är det!

Jag vaknade tidigt och låg vaken ett bra tag innan det var dags att gå till den inofficiella invägningen som skulle börja kl 06.00. Det visade sig att det inte var några problem alls med vikten för mig så då blev det bara att vänta tills den officiella invägningen som också gick bra. 62,2 vägde jag och det känns väldigt bra, lagom vikt för -63.

Sedan var det frukost, efter det packa väskan och sedan gick bussen till tävlingen som var på OTC. Då vi kom fram till OTC bytte vi om och började värma upp. Efter uppvärmingen drog tävlingen igång och åttonde matchen på matta 2(av 2) var det min första match som var mot Turkiet. Ja allt gick verkligen hur bra som helst och jag vann alla matcherna under 1 min!
Det kändes väldigt bra och jag hade en fin liten hejarklack =)

Prisutdelningen gick bra och jag fick en fin guldmedalj (men den var inte så fin som den jag fick på EM-et) och så spelade de naturligtvis svenska nationalsången.
Jag sjöng med så klart men jag tyckte att musiken var lite väl låg… Men de spelade iaf hela nationalsången och det är ju ingenting man är van vid! Jag menar det brukar ju mest bli en kort snutt… Men det kändes bra att stå där högst upp på pallen och prisutdelaren var en nionde danare!(han har nionde svarta bältet) Helt enormt! Jag har aldrig träffat någon med så högt bälte!

Efter mina matcher satt vi och kollade på de andra och tävlingen flöt på helt efter tidsschemat. Killarna från Uzbekistan hade inga blå dräkter vilket man måste ha så de fick låna av mig =p Sen så måste jag ju berätta om 2 görsöta killar från Kuwait. De är 12 år, gulbälten och tävlar i viktklassen -40 kg! Och de pratar hela tiden och vill skaka hand med alla! Och då man skakar hand med en av dem kommer den andre och tar över och vill skaka hand han också och så håller de på tills coachen säger till =) De kan lite engelska och det använder de absolut, de pratar alltså hela tiden! På prisutdelningen då de spelade Kuwaits nationalsång eftersom en av dem vunnit sjung de med så fint. Men jag undrar om texten verkligen var så som de sjung =) Deras sång bestod i att de ropade ”Kuwait, Kuwait” lite DÅ och då =) Ja de är hur söta som helst! Och så kan De säga ”svenska” vilket de gör hela tiden då de fattar att jag eller Martin är där. Just det, båda 2 är B1-or så deras coach ledsagar de hela tiden och han har en grymt fin teknik =p han håller alltså i deras handleder och så går de. Varje gång han släpper de börjar killarna irra omkring på egen hand. =)
Jag fick ett Kuwait armband av deras coach (hum, undrar när jag kommer att ha på mig det=) men det var fint). Han är väldigt snäll deras coach, han brukar ledsaga mig av bussen(mellan colleget och OTC) och hälsar alltid! Hehe, nu har även han börjat pussa mig =p Men det är rätt kul =) Den turkiske domaren kom också fram och pussade mig då jag vunnit. =)

Då ungdoms VM var över drog panna amerikanska igång och vi stannade kvar för att kolla. Det var en bra tävling och det gick bra för många jag känner! Myles vann förstås och många andra tog medalj! Så det var riktigt kul! Tyvärr var det många skador på den här tävlingen! Riktigt många till och med!
Det blev en svimning, 2 skadade axlar, 2 skadade armar, ett skadat revben och en bruten arm
Så det var ovanligt mycket skador! Mest synd tycker jag om den mexikanske killen som bröt armen…

Efter att tävlingarna var slut åkte vi tillbaks hit till colleget för att duscha och äta middag.
I matsalen bytte jag och Lenia(Mexiko) tröjor så nu har jag en fin Mexikansk tröja som passar mig hur bra som helst och hon fick en Sweden judo piké.
Efter middagen åt jag glass vilket var gott speciellt eftersom det var ett tag sedan jag kunde äta det =) typ 2 veckor sedan =)

Det har varit många som kommit fram och grattat mig, men det roligaste av allt var när den Brasilianske läkaren kom fram till mig här för en stund sedan och gratulerade mig och sa att jag hade kört väldigt bra. Han sa också att jag kör riktigt bra på mattan och det var ju väldigt roligt att han hade sett det! Extra kul är det ju för att han berömde mig även fast jag vunnit över en brasiliansk tjej =)

Efter middagen gick vi ut på en promenad jag och Martin och nu sitter jag här på rummet och funderar på att lägga mig… Jag har packat i princip allt och imorgon åker vi hem till Sverige igen!


Tack ni som höll tummarna!
Nicolina

9 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, grattis, grattis Nicolina!

tusen kramar
Familjen Möller

Anonym sa...

Grattis Nico!
Du e grym.

kram Fia

Louise sa...

GRATTIS!!! Du är bäst!!!
Kramar Fam. Wästhage

Johan sa...

Grattis, igen! =)
Du är SÅ grym, vet du det? :)

Ovanligt långt inlägg det här annars =P men goa grabbar de där Kuwaiterna alltså =)

Hur bröt han armen?

Kramar!

Carlssons i Torslanda sa...

Ett jättegrattis till dig Nicolina.
OK, det var EM och VM, vad blir nästa ???
Nu är nog pappa Martin, mamma Kicki och lillasyrran Emelie nog ganska stolta, tror jag.

Kramar Sandra Karin Eva Ingemar

Monica sa...

Hej Nicolina! Åh vad roligt att det gått och går så bra för dig, det är svårt att fatta att jag har en sådan duktig idrottsskvinna i min släkt. Jättestort GRATTIS till dig från oss på Kinnekulle, genom Monica.

Emelie sa...

Det är min syster det! Grattis :) Emelie

Anonym sa...

VM-guld, VM-guld, VM-guld!!! (ska sjungas högt!)
Du är helt fantastiskt, vi är SÅ stolta.
Kram Allie, Edith, Jenny och Pär-Päron

Anonym sa...

JÄTTESTORT GRATTIS TILL GULDET du är bara så jätteduktig helt klart bäst. Det är klart vi höll tummarna för dig, men blir riktigt rörd så duktigt är du, du var verkligen värd guldet. Massor av grattiskramar Annette Michael Caroline
Charlotte Stellan Elliot