Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

onsdag 15 juli 2009

Nu är vi i USA!











Hejsan!
Det var en jobbig resa hit igår men nu är vi äntligen framme!

Vi åkte hemifrån 08.00 och åkte då till Landvetter. Därifrån tog vi ett plan till Amsterdam och efter att ha varit där i några timmar då vi bland annat ätit riktigt dålig pasta(de som alltid brukar vara så bra på mat på den flygplatsen och nu var det bara katastrof! Det smakade ingenting och man blev inte mätt för det var grymt små portioner!) åkte vi till Miniapolis och efter att vi varit där i ytterligare ett antal timmar åkte vi slutligen till Colorado där vi blev hämtade av en tjej från centret. Det var bara ett problem, En väska var borta! Som tur var så var det Martins. Missförstå mig inte nu, det var ju inte bra att hanns väska kom bort men det var iaf inte min med judodräkterna och allt sånt där!
Han fick en nesseser med lite grejer av flygbolaget och de ska höra av sig idag. Förhoppningsvis får vi väskan senare i eftermiddag.

När vi var framme här på colleget som vi bor på var det massa papper som skulle fyllas i(igen!) Vi höll på med massa sådant också när vi kom fram till USA. De är verkligen extrema med papper här!). Sedan fick vi en matlåda var med lite goda sallader och efter det fick vi rumsnycklarna. Vi bor i var sitt rum jag och Martin men de ligger precis bredvid varandra så det är bra! Det är också lätt att hitta här, jag har tränat lite och kan gå själv här i korridoren som vi bor i. Jag hittar till toalett, dusch och sådär så det är bra! De har ju bra med anpassningar och så här också! Jag menar rumsnummren utanför dörrarna står med punkt och det gör det även utanför toaletten och duschen.

Nu har vi just varit och ätit frukost. Det verkar vara en hel del folk här men det är få vi känner, bara turkarna men det är ju kul att de är här iaf! Sedan så ska även Panna Amerikanska mästerskapen gå här också så snart kommer nog de som ska vara med där och då blir det ju fler man känner!

Ha det bra! Jag ska försöka skriva snart igen!
Nicolina

3 kommentarer:

Kicki sa...

Åååå så söt du är som berättar hur ni har det.Jag blir glad att se bilderna,verkar varmt. Här hemma är det regn i dag. eskarderseglingen har lagt till på Nordön nu och de sover sista natten i båtarna. Kram Mamma

Johan sa...

Det är ju bara skönt med varsitt rum sådär =) och bra anpassat verkar det ju också vara! =)

Albin och Oskar ska till Amsterdam i augusti på Outdoor decibell, får se om jag hänger med dit.. Jag tror inte jag har råd... =/

Kram!

Anonym sa...

Hej vännen!
Vi har oxå ett kort på Snobben. Allie och jag var ju i Minneapolis förra året. Skojigt.
Kul att ni har det bra, lycka till på tävlingarna!
kram Jenny