Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

fredag 3 juli 2009

EM GULD!!! Debrecen i Ungern, för synskadade











Ja faktiskt! Det känns helt sjukt, jag kan faktiskt inte förstå det!
Men så är det!
Vi vaknade tidigt, jag vägde in och det gick bra! 61,5 kg vägde jag så man kan lugnt säga att det inte var några problem att hålla sig under 63 kg. Sedan var det frukost och efter det gick vi till tävlingen och började värma upp. Efter ett litet tag var det jag som skulle köra och det gick hur sjukt bra som helst!

Mitt mål innan den här tävlingen var medalj men det gick kort sagt bättre!

Tyvärr kan jag nog inte beskriva matcherna eftersom mitt minne fungerar så att jag inte kommer ihåg någonting från det att jag går upp på mattan till det att jag går av =)
Men jag fick 3 matcher iaf och jag vann! Helt sjukt!
Sedan var det en ryska som kom tvåa och en turka som kom trea.

Det känns som att jag inte behövt vara så nervös som jag var I-gårkväll =p jag låg vaken i säkert två h och bara tänkte och tänkte på tävlingen.

Då mina matcher var över gick vi och åt lunch, jag duschade och bytte till andra kläder och sedan gick vi tillbaks till tävlingshallen där det var invigningsceremoni (efter att typ alla matcher var klara vilket jag tycker känns lite udda) och på den var jag den svenska representanten eller vad man ska säga. Jag bar iaf svenska flaggan och så gick vi in och lyssnade när en massa gubbar pratade. Därefter var det några matcher och sedan prisutdelningsceremoni!

Det kändes verkligen helt fantastiskt att stå där uppe på pallen och få guldmedaljen runt halsen och lite blommor. Sedan spelades den svenska nationalsången =)
Jag sjöng naturligtvis med och jag tyckte själv att jag sjöng rätt högt =p men då det var Janis(finnland) tur då förstod jag att jag inte sjöng högt alls =) Jani vann alltså – 66 vilket var riktigt bra gjort! Kevin tog brons i samma viktklass och det gjorde även Derren(Storbritannien). Sen så kommer jag inte ihåg hur det gick för de andra men det var många som jag känner som lyckades bra!
Just det, Maria(Grekland) och Monica(Spanien) tog båda brons så det var ju också riktigt kul! (Det var föresten Maria som jag värmde upp med i morse.)

Efter prisutdelningen gick vi och åt glass vilket jag inte gjort på sex veckor eller så, så det var riktigt gott! Efter det var det middag och nu sitter vi här på rummet och pratar jag och Kristofer men snart ska vi nog lägga oss för jag är verkligen helt slut! Men det är väl i och för sig inte så konstigt =)

Föresten, tack ni som höll tummarna för mig idag, det var absolut en bidragande faktor till att det gick så bra!

Nicolina

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hi darling congratulations!!!! I am so happy for you....
Please feel the warmth & love from me.......
COOL RUNNINGS
Sanjoa

Anonym sa...

detta har kusin Edith skrivit (hon berättar att det står judo, ninna och gyllén:


NINNA

MJE21§OYRE98645TQWYTRU2G1YTQFQTTTYYT1
AAJJJJJFFCFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Anonym sa...

FANTASTISKT!! STORT GRATTIS, VI ÄR SÅ STOLTA, BRA GJORT!!!!!!!!!
KRAM Gyllénarna.

Unknown sa...

Stort Grattis från Tova!

Anonym sa...

Ett stort GRATTIS Pelle o Ina Petter Axel Gus o Flisan

Johan sa...

Grattis!
Fattar du hur glad jag är för din skull??
Du är såå värd det här! Efter all din träning och allt, skitbra Nicolina, skitbra!!

Kramar!!!