Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

måndag 30 mars 2009

Barngympa igen

Hej hopp!
I söndags hade vi barngympa igen för de yngsta i FSBU.
Det var 8 barn mellan 2 och 5 år och vi hade hur kul som hälst!

Vi började med att rulla boll till varandra och säga vad vi hette varpå vi rullade iväg bollen till någon annan. Sedan Körde vi musikstopp vilket innebär att man har på musik och varje gång man stoppar musiken ska man stå eller ligga eller något ditåt på det sättet som en ledare säger.

Efter det här var det följa John och alla barnen fick någon gång gå först och bestämma vad alla andra skulle göra. Det var lite kul för när Valter (3 år) fick bestämma vande han att alla skulle snurra och det var inte jättepopulärt hos hans pappa Per efter en liten stund haha, han blev tydligen lite för yr hehe.

Nu körde vi hinderbarna och även den här gången visade det sig vara ett mycket lyckat moment! Vi var först lite tveksamma till om vi verkligen skulle ha det den här gången med men vi har ju fått lära oss att det bara är bra med upprepningar för barn så vi körde på det och det visade sig att vi inte behövt vara oroliga!

Efter hinderbanan lekte vi en lek som heter pomperipossa och hoppetossorna och efter det samlades vi för att säga att det var dags att gå upp till konferensrummet och få lite saft och bullar!

Det var trevligt att sitta där och fika med barnen och deras föräldrar och jag fick ett riktigt bra prat med Albus mamma, de hade just vart på kurs på Tomteboda som det inte heter längre utan SPSM eller nåt sånt…

Det var en riktigt lyckad dag och vi hade väldigt kul tillsammans! Det ända som är lite jobbigt är att det är så ljust i Pjäshallen och många av barnen är väldigt ljuskänsliga så ja… Vi får försöka komma på någonting som kan göra det lite mörkare i hallen… Jag tycker själv att det är alldeles för ljust och det är inte en gång som man fått ont i huvudet pga ljuset där…

Efter att familjerna gått satt vi ledare kvar och utvärderade och efter ett tag åkte vi hem för att ta det lite lugnt och plugga…

Det var en mycket bra söndag och man blir verkligen glad av alla barnen!

Nicolina

1 kommentar:

Johan sa...

Så det är ljust där alltså? Det är intressant, för jag tycker det är ljust där, men ja, som du vet så ser jag ju ljus på alla möjliga ställen ibland hehe =P men nu var det alltså rätt att det var ljust där... Jag kanske ser något i alla fall? Antagligen inte, men...

Massa kramar!