Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

söndag 15 mars 2009

Segt med inställda lektioner, speciellt om de ligger först på dagen!

Hej!
Ja när jag kom till skolan idag var jag hur trött som hälst eftersom jag suttit uppe med svenskan tills sent… Men jag hade ändå övat för redovisningen om min klubb och min sport(alltså judo) som vi skulle ha i specialidrotten… Men när jag kom fram till skolan fick jag veta av en klasskompis att det stod på anslagstavlan att Tomas var hemma med sjukt barn! Fatta att jag blev sur! Så hade man tvingat upp sig för att vara i skolan 8.10 och så blir det ingenting! Extra segt var ju det att jag på tisdagar har hål från efter specialidrotten typ kl 9.20 tills religionen börjar vid 13… Jag ringde mamma som ju är ledig på tisdagar och hon fick komma och hämta mig eftersom jag inte vet när bussarna går hem sådär på morgonen… Har ju inte behövt veta det tidigare…

Men det blev ju i alla fall lite tid att ta det lugnt hemma plus att jag han äta lunch innan jag var tvungen att åka tillbaks för att ha religion… På religionen jobbade vi i grupperna men vi hade egentligen allt vi behövde så det blev ganska lugnt…

Efter skolan åkte jag hem för att äta, plugga lite och sedan åka till träningen. Idag sprang vi ute som uppvärmning och det var riktigt härligt även om det var lite kallt… Vi hade våra snygga knallgula västar på oss med ledsagare och synskadad på ryggen =) hur snyggt som hälst är det =)

Efter uppvärmningen spelade vi goalball vilket gick ganska bra fast det gick lite trögt i mellan åt under matcherna… Sedan körde vi styrka den sista kvarten…

När taxin kom efter träningen fick jag faktiskt åka direkt hem, ingen samåkning alltså! Helt underbart!

Ha det bra!
Nicolina

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch ja, då blir man rejält sur alltså, när man kommer till skolan och så är det ingen lektion! Stackare!

Är det såna där västar man har när man åker skidor eller? Snyggt i så fall =P

Puss och kram!