Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

onsdag 4 mars 2009

The last day in the USA

Hej svejs!!!
Sista hela dagen i USA var riktigt bra!
Vi vaknade lite för tidigt, 05.00 ungefär… Efter ett tag gick vi i alla fall upp och packade träningsväskorna så att vi bara skulle behöva komma förbi och hämta de efter frukost och innan vi åkte iväg till Denver där judotävlingen skulle vara.

Vi åt rejält med frukost eftersom man ju aldrig vet när man kan få mat igen då det är tävling. Dessutom så var ju invägningen klar så man behövde ju inte tänka på det.
Efter frukosten stod vi och väntade på att bilarna skulle komma och hämta oss vilket de gjorde, 45 min efter vad som var sagt. Men vi kom i alla fall iväg och resan till Denver på 2h gick bra. Vi hade det mycket trevligt i bussen med ett gäng pratglada amerikaner =) den som var mest pratglad den här dagen var nog Myls hehe men han var ju en av de få som inte skulle tävla och därför var han ju inte så nervös.

Då vi kom fram till tävlingen var vi lite sena men det gjorde ingenting eftersom tävlingen också varit sen igång. Då vi stod och väntade på att få våra lottningar kom Myls fram till mig och sa att det blivit lite strul med min invägning och att de var tvungna att ta om den. Jag tyckte ju att det lät lite märkligt men tja det kan väll hända sånt också tänkte jag… Så jag hängde på honom och efter någon meter började han gapskratta och sa att han ju bara skämtat… Alltså han är ju kul den =) grejen är att man inte riktigt hänger med på när han skämtar och när han är seriös haha men då man fattat tja då blir det lite kul hehe.
Dessutom låter han ju så kul när han skrattar haha alltså jag borde ha spelat in det någon gång =)

Vi fick våra lottningar och tävlingen drog igång. Det var 3 viktklasser för tjejerna och typ 6 för killarna… Det var lite spännande för man var inte bara indelad i vikt utan också i nybörjare och mer avancerad. Detta tycker jag låter som en jättebra grej! Menar klart att man inte vågar tävla som nybörjare om det finns risk att man möter ett svartbente!

Jag vann min klass! Alltså mellanvikt tjejer avancerad. Det kändes riktigt bra! Det här var den första seende tävlingen någonsin som jag vunnit! Och det var i USA liksom =) Jag vann alla matcherna på fasthållning vilket ju är det jag är bäst på alltså att fajtas på mattan så det var ju lite kul!

Ja som sagt var det en seendetävling. Men vi från lägret åkte dit eftersom det var en bra tävling och inte allt för långt bort. Det var väldigt roligt att tävla och både jag och Fia vann våra klasser =) Hon tävlade ju i den lite tyngre viktklassen för tjejer i nybörjare och hon gjorde görbra matcher! Riktigt bra Fia!!!

Det var många från lägret som det gick bra för vilket ju var riktigt kul!
Just det, priserna måste jag ju säga något om =) Jag var en av de första från oss som gick upp på pallen och alltså också en av de första som kom ner med ett pris. Detta förstapris bestod av en vad ska jag säga, typ staty i någon tung alltså grymt tung metall haha. Den här statyn föreställer 2 judogubbar, den ena kastar den andra på en morotesionage.
Då jag kom tillbaks till de andra tog Myls min staty och tackade så mycket för priset. Han sa att det kändes bra att det numera var så att coacherna var de som skulle få pris om deras aktiva gjorde bra ifrån sig (han var coach idag). Men jag fick tillbaks den =) efter ett tag hehe typ när han känt sig som en vinnare tillräckligt länge =)
Namer sa ”lycka till att få med den där saken på planet” haha men faktiskt =) det gick =)

Efter tävlingen drog vi till en restaurang som heter typ Appell beef. Det var svårt att välja mat då man inte hade en aning om vad de olika maträtterna bestod av men med mycket hjälp Av Jason och Criss fick jag och Fia beställt riktigt god mat, lite Mexico inspirerat var det.
Det var väldigt trevligt att sitta där tillsammans med alla de andra och äta och prata. Efter ett tag var det några korta tal och vi fick höra att USA’s typ synskadejudoförbund betalade vår mat. Tack till dem =)

Sedan åkte vi hemåt och det var minst sagt livat i bussen! =) Nu var det Scott, Sofia, jag, Jason, Robert, Criss, Kathy, Criss och Martin i bussen + Heidi som chaufför.
vi hade det riktigt kul =)

Vi kom fram till centret vid 10 tiden men vi var uppe och pratade en del innan vi la oss. Alla typ invaderade vårt alltså mitt och Fias rum hehe så det var fullt där =) vilket var lite lätt pinsamt eftersom det ju inte var det mest välstädade rummet =)
Slutligen bytte vi lite mejladresser, sa ”hejdå” och kramades. Sedan gick alla och la sig för att orka upp tidigt dagen efter men vi kunde ta det lite lugnt för vår bil från centret skulle inte gå förrän 09.25.

Ha det bra!!!!!!!
Nicolina

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis! =)

Måste vara skitkul! =) Du är grym!

Det priset vill jag känna på =) hehe

Så erat internet funkar nu igen? =)

Pussar och kramar!