Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

fredag 20 mars 2009

Jag behöver köpa springskor.

Hej!!!
Tisdagen var bra, jag hade två redovisningar i skolan, en på varje lektion…

På specialidrotten pratade jag om min klubb = Frölunda judoklubb och lite allmänt om judo vilket gick bra. Jag hade egentligen tänkt redovisa för två veckor sedan men då han jag inte eftersom han som redovisade innan mig drog över en del och förra veckan var ju Tomas hemma med sjukt barn eller vad det var så då kunde jag inte ta det då häller… Men idag blev det i alla fall av och allt funkade bra.

Efter ett långt hål blev det dags för redovisning igen men nu i religionen… Det gick inte särskiljt bra där tyvärr… Men det gjorde det inte för någon av grupperna så det är ju ändå någon form av tröst =) Jag skulle prata om sekhismens 7 budord och tja jag tror inte att någon riktigt lärde sig de… De flesta skrev ju på tavlan samtidigt som de pratade men det går ju liksom inte för mig så jag pratade ju bara och de andra verkade inte så vana att anteckna utan att se vad de skulle skriva… Men det är ju ingenting man tänker på när man själv antecknar det man hör någon säga typ en gång...

Efter skolan åkte jag hem för att äta och packa träningsväskan för att åka iväg till träningen… Alltså tisdagarna blir ju ofta lite stressiga för mig… Jag får ringa taxi till träningen när jag väntar på bussen hem från skolan och så fort jag kommer hem gäller det att äta för att sedan packa ihop det jag behöver ha med mig och ofta blir det exakt så att jag hinner till taxin efter det…

Men idag var det lite jobbigt för jag hittade inte utegympaskorna, så ringde chauffören och sa att han var framme och undrade var vi var så Eme hittade någon annans gamla skor typ hennes tror jag eftersom de var lite för stora… Men det gick ändå och vi han ut till taxin bara någon minut för sent…

Träningen gick bra! Jag sprang med Jonte som ledsagare för första gången och det gick faktiskt riktigt bra! Först sprang vi lite typ vanligt, sedan intervaller upp för en backe och sedan sprang vi tillbaks till pjäshallen. Men jag har kommit på att jag behöver ordentliga springskor! Som det är nu kör jag på vanliga gympaskor typ sådana man har till allt möjligt men det hade ju inte vart fel med ordentliga saker… Tror jag ska försöka köpa det tills nästa väcka…

Tillbaks i pjäshallen körde vi teknik, sedan goalball matcher och efter det styrka. Det var en bra träning men det var lite tråkigt för David var inte där och han är ju ganska så rolig! =)
Det är ju de andra också i och för sig, men ändå. =)

Efter träningen åkte vi hem, åt och gick sedan och la oss…

Nicolina

1 kommentar:

Anonym sa...

Äh, springskor behöver man inte höhö ;)

Puss och kram!