Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

måndag 16 mars 2009

Extremt konstig temadag, ibland…

Hej!
Jag har ju inte några lektioner på onsdag förmiddagarna så det var lite skönt att börja vid halv 1 tyckte jag =) Men vi skulle ha temadag på eftermiddagen så vi skulle till en kyrka där jag aldrig varit tidigare. Eftersom Sara vart sjuk både tisdag och måndag så hade jag bestämt att gå med Stina och Angelika till kyrkan. Men Sara var faktiskt frisk idag men jag valde att ändå gå med de andra.
Grejen var ju bara det att vi var helt säkra på att det skulle börja halv 1 så vi hade tänkt ses vid 12, men när jag kom till skolan vid 12 visade det sig att det inte var förrän 1 det skulle börja… Så vi han gå en promenad + att gå till ett café en sväng innan det skulle börja i kyrkan.

Vi var bland de första som kom till kyrkan som förövrigt är den kyrkan dit Stina går. Vi satte oss och pratade lite innan det började.

Första personen som pratade var en kille som har en organisation som heter Networks vilken jobbar med fattiga människor i Rumänien t.ex. gatubarn och organisationens uppgift eller vad man ska säga är att hjälpa till så att de här människorna får så bra liv som möjligt. Det är den organisationen som skolan jobbar med och samlar in pengar till.
Men den mannen var i alla fall jätteduktig och det var väldigt intressant att lyssna på honom!

Den sista föreläsningen var också helt ok, det var samma man som på den första plus en kille från GBG som är volontär i Rumänien och jobbar för Networks. De pratade lite om hur det är att jobba där och sånt vilket var intressant.

Men så var det ju en föreläsning mellan de två också… Och den var riktigt konstig! Han som pratade var en tja allmänt flummig person hehe. Hans uppgift var förmodligen att ge oss ett allment intryck om Rumänien och så att vi skulle förstå att det inte bara är ett fattigt land utan också et land där många människor har det väldigt bra. Men han la upp det på ett så konstigt sätt! Han visade massor med kort och pratade utifrån de, grejen var ju bara det att korten inte hade någonting med varandra att göra hehe förutom att allt utspelade sig i Rumänien då hehe.

Efter temadagen åkte jag hem för att plugga lite, laga mat(det gick riktigt mycket bättre idag än förra veckan haha), äta och sedan åka iväg till träningen.

Träningen gick bra och vi var ganska många eftersom vi idag körde tillsammans med nybörjargruppen. Det var mest nevasa men även en del stående. Efter träningen körde jag som vanligt på gymmet en snabbis och sedan åkte vi hem igen för att äta och därefter gå och lägga oss…

Nicolina

1 kommentar:

Anonym sa...

Hm, det lät ju lite.. halvkonstigt alltså.. föreläsningarna alltså =)

Puss och kram!