Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

lördag 21 mars 2009

Lugn hemmadag tills fysträningen på Frölunda.

Hejsan!
Idag hade jag ju som jag skrev i det förra inlägget inga lektioner… Det var riktigt härligt att vara hemma och jag gjorde inte mycket alls hehe lyssnade lite på bok, musik och tog det allmänt lugnt.

På kvällen åkte jag och pappa till Frölunda för att köra fys, de har ju börjat med det på klubben på fredagskvällar men det här var första gången vi var där. Det var iaf väldigt bra träning och vi hade det riktigt kul även om vi inte var så många, närmare sagt 4 personer =) det var Jim som höll i träningen, pappa, jag och Jocke. Men det var en väldigt bra träning och man kände verkligen att det tog hehe… Men en sak som var lite tjötig var att Martin och Jim hela och då menar jag hela tiden klagade på träningsvärk pga att båda sprungit på morgonen och tja om jag säger så, det är väll ganska så ovanligt att de varit ute och sprungit hehe. Men nu ville de ju att alla skulle höra hur duktiga de varit och ja det är ingen risk att vi missade det jag och Jocke hehe… Tror att de sa det 50 gånger eller nåt hehe, Jocke tyckte att vi skulle hålla lite statistik på hur ofta de nämnde det hehe… Varje övning sa någon av de ”ja det här tar ju rejält, men det är väll för att man har vart ute och sprungit” eller något liknande… Fast lite kul var det ju också hehe…

Vi pratade lite om det, hur många är det seriöst som tränar på en fredagskväll?
Martin sa det att ”alla våra kompisar sitter väll hemma i soffan, äter räkor och dricker vin nu, eller vad tror du Jim?” Varpå han sa ”Jo så är det, och Jocke och Nicolina, varför är inte ni ute och super som alla andra i er ålder?” Hehe tja vi har väll andra intressen i livet än att supa men klart man fattar att man inte beter sig som andra hehe =) Men jag trivs ganska så bra med mitt liv ändå =)

Efter träningen åkte vi hem och kollade på TV och åt kvällsmat… Sedan la iaf jag mig ganska tidigt… Men vad pappa gjorde vet ju inte jag, om någon är intresserad av det får ni fråga honom =)

Nicolina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm nä, det är nog inte många som tränar en fredagskväll hehe =)

Låter lite kul det där, men det är kul att hålla på och överdriva sådär =)

Nej, supa kan man klara sig utan.. bättre att hålla på med annat då =)
*fast inte så då* ;P

Men du är bra som du är! =)

Massa kramar!

Anonym sa...

Jag tycker som du Nicolina. Det är roligare att träna och göra andra saker än att supa. Hur kul är det lixom att vara ute och supa på fredagkvällen och kanske behöva ligga och sova bort ruset hela lördagen? Det finns så mycket mer meningsfull sysselsättning.