Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

torsdag 5 mars 2009

Hemresan

Hej hopp!!!

Hemresan gick bra. På morgonen vaknade vi faktiskt då klockan ringde, även om man naturligt vis vaknat till lite då de andra lämnade centret utan att vara allt för tysta haha.

Vi åt frukost under lugn och ro och därefter gick vi till vårt rum för att packa det allra sista och borsta tänderna innan vi åkte iväg. Hon som körde oss till flygplatsen var samma person som hämtat oss nästan en vecka tidigare. Väl framme på flygplatsen checkade vi in och märkte att Fias bagage vägde lite för mycket… Så då tänkte de smarta människorna som jobbade på flygplatsen att de ju kunde lägga över grejer till min väska, tja grejen blev ju bara det att då var det ju jag som fick övervikt istället haha =) men de valde i alla fall till sist att strunta i det och vi behövde inte betala något extra.

Sedan gick vi och kollade i affären som fanns på flygplatsen där vi köpte lite kakor och godis till våra familjer som vi knappt hunnit köpa någonting till. Sedan satt vi och lyssnade på en bok jag och Fia och efter ett tag kom planet och vi gick ombord.

Under den här resan från Colorado till Chicago sov jag inte en enda minut. Jag och Fia satt och lyssnade på bok så mycket vi kunde alltså så länge man fick ha på elektroniska grejer vilket man nog får säga att hennes milestown(förlåt om jag stavade fel här men jag vet inte hur det ska stavas) är. Resten av tiden satt vi och pratade och alla tre alltså både Fia, jag och Martin var mycket nöjda med tiden i USA.

Då vi kom fram till Chicago var första prioritet att hitta en toalett och därefter var det mat som gällde. Jag åt en jättegod pastasallad, Fia åt någon skum appelsinkyckling med ris(typ nåt asiatiskt tror jag) och Martin åt en hamburgare. Både Fia och Martin var besvikna på sin mat, Fia för att det var för sött och Martin för att det var en rejält trist hamburgare han fått, den hade inget på, alltså bara kött å brödet… Lite skumt tycker jag haha.

Efter ytterligare ett antal timmar i Chicago som vi tillbringade med att gå runt på den enorma flygplatsen och köpa på oss några gör goda kakor (det var salta pinnar doppade i choklad, grymt gått var det) kom äntligen vårt plan som skulle ta oss till Frankfurt.

Under den resan sov jag nästan hela tiden med undantag för då maten kom (någon kyckling med potatis och någon skum och inte så god goja på + äpplepaj till efterrätt som var ganska god men mycket söt) och ett tag då planet skakade något enormt! Det var förmodligen då vi åkte igenom den storm vi hört talas om som skulle vara på östkusten. Planet hoppade typ och det skakade som sagt hur mycket som hälst! Flygpersonalen var tvungen att sätta sig ner och hålla fast i vagnarna för att de inte skulle flyga iväg. Det var faktiskt lite äckligt och jag var lite rädd att vi skulle bli tvungna att nödlanda någon stans… Men då det blev lugnt igen somnade jag om haha. Stackars Fia, hon kunde inte sova någonting! Och jag satt bredvid och sov mig igenom 7,5 h! Sjyst kompis jag är va? =)

Då vi kom fram till Frankfurt upprepades proceduren med först toalett och sedan mat. Nu åt jag mackor med skinka och 2 olika sorters ost och åter igen verkade jag vara den som haft tur med mitt matval. Martin och Sofia fick några sallader som typ bara bestod av salladsblad, alltså inte så jättekul… På kaféet träffade vi några glada norrmän som var på väg till Paris. De pratade på så glatt och hade inga problem med att förstå vad vi sa, Däremot hade vi grymt stora problem med att förstå vad de sa haha. De pratade nynorsk vilket ju inte är det enklaste att förstå =) men jag tror att det gick ganska så bra ändå… Även om man kände sig lite dum ibland haha.

Sedan var det äntligen dags att gå på planet hem som skulle ta 1,5 h. Jag och Fia satt och lyssnade på bok nästan hela resan med avbrott då de kom med mackor och godis + dricka.
Det var skönt att komma hem till Landvetter igen och mamma stod där och väntade på oss…
Efter en stund kom också Monica och vi sa hejdå till varandra jag och Fia. Det här hade verkligen varit en toppenresa! Hoppas att hon kommer med fler gånger!!! För du är rolig att ha med Sofia! Och dessutom så är du bra på judo =)

Ha det bra!!!!!!!!!!!
Nicolina

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, det låter ju inget vidare det där med planet.. låter faktiskt lite äckligt =P

Ni verkar ju ha haft det skitbra i alla fall! =)

Jag vill följa med dig någon gång! Det skulle vara kul tycker jag!eller hur? =)

Puss och kram!