Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

fredag 20 mars 2009

Läger med GHIF!

Hejsan!
På lördagen och söndagen var det läger här i GBG. Det var första lägret av 3 i ett samarbetsprojekt mellan Göteborgs, Östergötlands och Stockholms handikapidrottsförbund som går ut på att samarbeta om läger för synskadade från de här olika distrikten.
Deltagarna var 12 stycken i åldrarna 8 till 21 och vi hade riktigt kul!

Jag var ledare och var mest på judon tillsammans med Martin och Sofia.
Deltagarna var indelade i 2 grupper, den första var för de upp till 12 år och den andra för de som var äldre än 12. De fick spela goalball och träna judo 2 pass per idrott under lägret.
Det som var lite tråkigt var det att Stockholm inte var där med några men man får hoppas att de kommer till nästa läger.

På Lördagskvällen fick man välja om man ville kolla på melodifestivalen eller spela chowdown och det var lite kul för alla från Linköping(Östergötland) valde att spela chowdown medan alla från oss valde melodifestivalen! Vilket väll betyder att alla från GBG är smartare än de från Östergötland! Eller? =p

Men melodifestivalen alltså, det var ju riktigt hemskt att hon vann! Och att Karolin av ugglas kom tvåa! Helt galet!

Sammanfattningsvis kan jag säga det att det var ett toppenläger!
Och man lärde känna folk lite bättre även om vi ju kände de flesta ganska bra redan innan så kan man ju alltid lära känna varandra lite bättre och de från Östergötland speciellt!
Vi hade verkligen jättekul tillsammans! Och jag hoppas att det kommer ännu fler nästa gång!

Nicolina

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det var riktigt kul! =)
Du har inte läst mitt inlägg om det än va?

Du kände väl redan oss ganska bra eller? Fast det är klart, "bättre", utom mig då ;)

Men hallå! Showdown är ju såå mycket roligare än Melodifestivalen! =P och Af Ugglas skulle ha vunnit! Vad kul det hade varit! =) haha

Nästa läger är ju i Stockholm, så då får man väl hoppas att någon därifrån kommer i alla fall...

Puss och kram!