Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

tisdag 10 mars 2009

onsdag = jijutsu

Onsdagar är ganska sköna dagar i skolan, jag har nämligen bara en lektion och det är svenska på eftermiddagen. Där skulle vi skriva på våra debattartiklar och när jag väl kom igång kändes det helt ok.

Efter lektionen tog jag bussen hem för att laga mat vilket den här dagen blev mycket misslyckat… Så det behöver vi inte prata mer om hehehe. Sedan var det träning men idag var det inte judo utan jijutsu (ursäkta om jag stavar fel här men jag vet inte hur det stavas).

Pappas kusin tränar nämligen jijutsu och han ville att vi skulle komma till hanns klubb och köra lite nevasa med dem eftersom de tydligen inte är så bra på det…
Träningen gick bra och man kan lugnt säga att vi koncentrerade oss på nevasa =) körde inte någonting stående haha. Det var lite kul på uppvärmningen för de tyckte att det var ganska så rejält svåra övningar =)
Det var lite kul för när vi skulle göra typ handvolt över en kompis två och två så var det en kvinna som sa ”oj men här måste man ju värma upp magen innan” så hon började typ klappa sig på magen =)

Vi körde både lite fight nevasa och tekniker vilket ju är jättebra! Det var lite kul för vi skulle träna på en strypning och då körde jag med en kille från den klubben. Efter ett litet tag när han var den som tränade på att göra strypningen började han klaga på att han fick så ont i händerna!! Hallå hur tänker man då liksom? så jag sa till honom att ”ja men hur ont tror du inte ärligt talat att jag får då?” varpå han svarade ”hum kanske lite ondare än mig…” Det tyckte jag var lite kul =)

Nicolina

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, var det då du brände korven? =P

Hm ja, han den där grabben, han var ju lite skum hehehe =)

Puss och kram!