Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

lördag 21 mars 2009

Ingen judo pga allt plugg!

Tja!
Det här var en redigt seg dag! Jag har vart i skolan och haft naturkunskap + matte + svenska och efter det var det bara en väldig massa pluggande inför samhällsprovet imorgon… Suck!

Ok jag tar det från början!
Jag började med naturkunskap 09.00. Egentligen är jag ju klar med naturkunskap a men det var en uppgift som de andra i klassen gjorde som skulle bli lite svårare för mig eftersom det byggde mycket på att samla grejer och kolla på de i mikroskop eller vad det nu var… Så jag skulle få göra någonting annat men det tog riktigt lång tid innan min lärare fick kontakt med de på SPSM syn i Stockholm för att få tips på bra uppgifter… Först ville de ju att vi skulle vända oss till SPSM här i GBG men de kan ju ingenting så tja det blev massa strul och skolan ringde flera gånger och folk svarade inte och massa sånt… Men nu har de i alla fall fått kontakt med de i Stockholm. Så nu har jag fått en uppgift som funkar bättre… Det är bara det att jag gör den ett år efter de andra i klassen… Men det är ju så det blir… Suck…

På matten hade vi genomgång och jag fick räkna lite men allt flöt på bra där iaf även om jag var lite trött hehehe och sådant blir ju lite svårt att dölja när man är den ända eleven hehehe…

På svenskan jobbade vi i grupper och läste varandras texter som vi ju skrev i måndags. Efter det att man läst texterna skulle man gå igenom och kolla så att allt som skulle vara med var det... Det var lite segt för vi skulle ju som sagt vara indelade i grupper och då sa Sven att ”ja nu ska ni dela in er i grupper med fyra i varje, en eventuell grupp skulle ju kunna vara Amanda, Nikie, Nicolina och Kalle”… Alltså hallå vad då särbehandlad bara för att min grupp var tvungen att vara bestämd för att Sara skulle hinna skanna allas texter till lektionen började… Suck! Och eftersom han var så otydlig och flummig typ så fattade ju folk först inte att vi skulle vara en grupp utan de trodde typ att det var ett förslag från hanns sida… Han försöker ju vara lite rolig ibland men det blir ganska flummigt då… Suck…
Alltså varför kunde han inte ha delat in alla? Det hade ju blivit så mycket smidigare då! Ingenting hade verkat konstigt eller speciellt eller så utan då hade ju alla haft en grupp och jag hade inte behövt sticka ut…

Efter skolan åkte jag hem, lagade mat och pluggade. Han Faktiskt inte gå till judon idag eftersom jag hade så mycket plugg! Hoppas bara att provet går bra nu när jag har pluggat så här grymt mycket! Det var riktigt länge sedan jag skippade en träning pga plugg och det kändes ganska skumt att veta att de andra var på mattan medan jag satt hemma…

Nicolina

1 kommentar:

Anonym sa...

Dåligt av han Sven! Antingen delar man väl upp alla i grupper eller så delar man inte upp någon!

Massa kramar!