Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

lördag 21 mars 2009

Varför är färdtjänsten så urusel? Och Sara var sjuk igen…

Hej!

Idag var Sara sjuk igen, hon ringde innan skolan började och sa att hon mådde skitilla… Kanske inte den bästa dagen att vara utan henne men vad ska man göra? Man får ju göra så bra man kan ändå…

Dagen började med samhäll vilket ju är ett ämne där hon ju ändå inte behövs och allt funkade bra! Vi pratade lite om hur vi skulle lägga upp debatten som skulle vara avslutningen på det här området med flyktingpolitik och kom fram till att klassen skulle vara uppdelad i 4 grupper var av 2 skulle ha debatten idag och 2 imorgon. Man fick själv välja när man ville vara med så jag valde att ha det idag… Lika skönt att få det gjort liksom! + det att om jag inte har samhäll imorgon har jag inga lektioner alls pga att de ska kolla på någon amerikansk film om hinduismen på religionen och den ska jag se senare så att man kan pausa och sånt… Och det är ju ganska så skönt med en helledig dag liksom =)

Debatten eller diskussionen kanske man ska säga gick bra! Vi pratade om 3 artiklar som vi läst från svenska dagbladet vilka handlar om just invandringspolitik och hur man integrerar i Sverige eller kanske snarare hur man inte integrerar pga att man gör det på fel sätt… Men allt gick bra där och jag var väll som vanligt en av dem som pratade mest hehe, i alla fall kändes det så…

Sedan var det dags för franska utan Sara vilket alltid är lika spännande… men idag var det extra spännande eftersom Sara mejlat alla uppgifterna och allt till mig men skolans Internet funkade inte den här dagen vilket ju inte gjorde det så jättelätt… Suck! Så jag kunde inte göra mycket alls… Pratövningarna gick ju ändå hyfsat eftersom jag jobbade med Amanda men om man inte räknar de så fick jag väll gjort en uppgift vilken jag fick tag i efter lite letande i det fruktansvärda programmet textwiew… =p

Sedan var det lunch vilken jag åt tillsammans med Stina och Angelika… Efter lunchen ringde Sara och sa att jag skulle gå till Saras(läraren Saras) rum för att hon skulle vakta mig när jag skrev samhällsprovet… Så jag gick dit och fick provet men då jag tagit fram dokumentet handlade provet om Balkan och Sydafrika, grejen är det att vi inte hade jobbat med Balkan hehe så jag sa det till Sara och hon fick efter ett bra tag kontakt med Hobbe som bad om ursäkt, han hade råkat skicka fel prov hehe.
Men till sist fick jag i alla fall rätt prov och det kändes helt ok när jag skrev så jag hoppas bara på att det gick bra också =.)

Efter skolan stack jag hem, åt och fick sedan skjuts av mamma till Kviberg för showdownträningen…

Men när klockan var halv 6 och vi skulle börja var det bara en deltagare där alltså Alexandra… Så vi blev lite fundersamma eftersom Elis smsat mig tidigare under dagen och sa att han skulle komma… Så jag ringde honom och han satt i taxin där han först haft samåkning och sedan irrat runt lite överallt eftersom ”chauffören vet inte var vi är eller vart vi ska”. Vad är det här egentligen! Är det inte deras jobb att hitta och se till att folk kommer dit de ska? Jag ringde till färdtjänsten och berättade att ”jag är tränare till en gravt synskadad kille som sitter i en taxi, han vet inte var han är och det är bara det att chauffören inte vet det häller och han verkar tydligen inte häller veta vart Den här synskadade killen ska…” Efter att jag lämnat hans telefonnummer kunde de säga att de varit i kontakt med chauffören tidigare eftersom Elis mamma också ringt… När de till sist kom var han 30 min sen till träningen och resvägen som om man åker raka vägen tar 10 min tog nu 55… Sandra frågade chauffören om hans GPS inte fungerade men han babblade bara om att han fått fel adress av färdtjänsten… Suck! Och sedan sa han ”och han där är ju bara sur” (alltså Elis) men hallå undra varför liksom!

Men träningen gick ändå ganska bra och innan Elis kom fick jag och Sandra spela mot Alex. Så det funkade ju iaf men ändå liksom!
Det var riktigt synd att Erik inte kunde komma idag tyckte jag! Man blir ju alltid så glad när han är med =)

Efter träningen plockade vi ihop och åkte hem.
Hoppas färdtjänsten låter deltagarna komma i tid nästa väcka =)

Nicolina

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hallå! Sa han så? "Han där är ju bara sur"? Vilken skit! hehe =)

Sådär var det när jag gick på Ågesta också. De hittade aldrig dit, eller oftast inte i alla fall. Som snabbast tog det typ 10-15 minuter från centralen. Som längst tror jag det tog 1 timme och 20 minuter...

Vann du något set mot Alex då?

Massa kramar!