Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

fredag 20 mars 2009

Glömma nycklar!

Hej fredagen var ganska lugn, det var skola med samhäll och religion och judo. Det ända som inte var så bra var att jag glömde mina nycklar hemma vilket ju är lite jobbigt, men det funkade ändå tack vare att jag kunde lägga mina saker i Saras rum.
På religionen var det redovisningar om de olika österländska religionerna som vi fått att arbeta med i grupperna. Men alla han inte redovisa bland annat vår grupp, så vi får ta det på tisdag istället…

På samhällen jobbar vi ju med flyktingpolitik och nu var det en tjej där som pratade om sitt liv typ… Hon är från Eritrea och värkar ha haft det riktigt hemskt! Och allt för att hon är kristen… Helt sjukt! Hon kom dessutom hit själv alltså utan familjen eftersom de bara hade råd med en flygbiljett och då var hon 15… Riktigt hemskt! Men väldigt intressant att lyssna på henne!

Efter skolan kunde jag inte åka hem eller jo det kunde jag ju men jag kunde ju inte komma in eftersom jag glömt nycklarna hemma… Så jag ringde farmor och som tur var så var hon hemma och jag kunde komma!

Stina följde mig till spårvagnen och jag åkte till Frölunda där farmor mötte mig. Vi hade det väldigt trevligt hos henne! Vid halv 6 kom pappa och hämtade mig och vi åkte till träningen.

Egentligen skulle vi haft gäster men de ringde i sista stunden och kunde inte komma… Lite tråkigt faktiskt eftersom vi inte träffat de på ett tag nu, men vi ska tydligen ses om några väckor istället…

Träningen var på sakura och den gick bra! Det är ju teknikträning där på fredagarna vilket är riktigt bra och roligt! Tycker i alla fall jag! Dessutom var det länge sedan jag var där och tränade så det var ju också kul att komma pga detta!

Nicolina

1 kommentar:

Anonym sa...

Var ligger eritrea? Låter afrikanskt... men sådant där är intressant! När det kommer folk som verkligen vet vad de pratar om och berättar lite och så! =)

Puss och kram!