Härifrån visar jag till min nya blogg där du kan följa mig och min judo mot Paralympics i London judonicolina.blogspot.com Jag skriver inte längre på denna blogg som jag startade på Paralympics i Beijing 2008.

söndag 22 mars 2009

Nu har jag springskor och de är snygga!

Hej svejs!
I går morse åkte jag in till stan för att träffa Emelie W, men egentligen var det väll inte så mycket morse, det var nämligen 11.15 vi bestämt att ses.

Mamma körde in mig eftersom hon ändå skulle till kyrkogården och sådär och det var ju ganska skönt att slippa ta bussen…

Jag och Emelie gick runt lite och kollade på springskor till mig och födelsedagspresenter till Louise som fyller år nu nästa väcka, tror det är på onsdag, eller så är det torsdag… Får ta reda på det… Men jag hittade iaf ett par görsköna och snygga skor, dessutom var de på rea och kostade bara 600, de hade kostat 1100 tidigare så det var ett bra köp tror jag…
Sedan gick vi och åt lunch på Jenssens som ju är Emelies favoritrestaurang hehe =)
Vi åt Cesarsallader och sedan glass till efterrätt… Men maten var la sådär, salladen var ärligt talat ganska trist, jag har ätit rejält mycket godare Cesarsallader tidigare… Dessutom var glassen typ smält när vi fick den så vi sa till och fick en ny men ändå! Riktigt dåligt tycker jag!

Sedan tyckte Emelie att vi kunde gå på mässan, det är nämligen en mässa om resor nu och vi har pratat lite om att åka någonstans. Vi snurrade omkring där inne på mässan ett bra tag, det är ju så stort liksom! Men efter ett tag hittade vi till Storbritanniens monter och vi hade kommit överens om att det var dit vi ville alltså till Storbritannien eller närmare bestämt London! Vi har ju bara varit där en gång tidigare och det var förra sommaren men man kan ju lätt åka dit igen =) Men vi hittade ingenting speciellt där på mässan så vi kom överens om att gå hem och kolla på nätet på resor dit…

Sedan när vi gick ut från mässan var vi riktigt trötta båda två, man blir ju det av allt ljud! Så vi åkte hem igen.
När jag kom hem skulle vi äta men jag var fortfarande ganska mätt så det blev inte så mycket mat för mig, sedan tog jag det lite lugnt, pratade i telefon och senare på kvällen kollade jag på tv, först på det här programmet som Babben har och sedan på det som Uggla har. Jag tycker ju att han är så rolig Magnus uggla! Verkligen! Och hans musik är ju görbra =)

Ha det bra!
Nicolina

2 kommentarer:

Johan sa...

Men du! Jocke och jag har pratat om att åka till London också, vi var ju där i Stockholm och det var ju skitbra!

Det skulle ju vara lite kul om du, jag, Jocke och någon mer du vill åka med, Emelie typ, åker dit! Det vore ju jättekul! =)

Think about it! =)

Massa kramar!

Emelie sa...

Jensen är inte längre mitt favoritställe att äta på efter besvikelsen över cesarsalladen:(
Mkt tråkigt måste jag säga.

Men de har fortfarande god ta-hur-mkt-du-vill-glass!! Det är bra!